A festő dolga // The Painter’s Job – Birkás Ákos (2006 – 2014)

A MODEM kiállításának címe egyfelől a hagyományosan erősen misztifikált műtermi munkára való reflexióként olvasható, azaz a mesterségbeli, „céhes” tradícióra utal, másfelől viszont a festészet művelőjének általános szerepfelfogására. Mi iránt kell elköteleznie magát a festőnek? Van-e dolga még egyáltalán vagy csak dolgai vannak? Birkás Ákos határozott fordulatokkal teli gazdag művészi pályája – amely a korai fotórealista festményektől a képzőművészeti fotóhasználaton át, az absztrakt festészeten keresztül a figuratív és narratív képekig ível – többféle választ is ad ezekre a kérdésekre, hiszen ez az életmű minden erőteljes váltás dacára mindenekelőtt következetes médiumanalízis; a festészet kutatásának, a művész és az alkotás (ön)elemzésének fontos példája. 
A debreceni tárlat három tematikus szekcióra bontva mutatja be Birkás állandó dinamikában lévő legutóbbi alkotói periódusát; a művész sajtófotók alapján készült festményei és a legutóbbi sorozat keresztény ikonográfiát is megidéző művei az esztétikum és a politikum összjátékát járják körül. A mintegy kilencven festmény egy része először szerepel Magyarországon.

További információ itt.

 

The exhibition is the first presentation in Debrecen of one of the most significant Hungarian artist, the internationally acknowledged, Ákos Birkás, born in 1941, that is selected form the works that he created in the past eight years, since the retrospective exhibition in Ludwig Museum. A part of the almost ninety paintings is presented for the first time in Hungary. Due to friendships and spiritual relations, guest-participants also appear in the biggest exhibition hall of MODEM: a work of the Dutch Jan van der Pol, the Austrian Johanna Kandl and the Hungarian Attila Szűcs comments on Birkás’ pictures of mostly social issues.

More info here.

Add a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.