Cruiserológia V.

NIK_0094

Cikksorozatunkat az a gondolat indította el, hogy egész Magyarországon, így Debrecenben is nagyütemben terjednek a Cruiser biciklik, amik így (valószínűleg még csak most kezdődő) reneszánszukat élik. Vannak közöttük egyszerűbbek, amik viszonylag elnagyoltan viselik magukon a stílusjegyeket, kommerszebbnek tekinthetőek, de széles körben használtak – és vannak igazi ritkaságnak számító, egyedi, „kézműves” darabok. Néha látunk egy-egy ritka példányt elsuhanni, de csak ritkán van alkalmunk közelebbről is szemügyre venni őket – pedig sokakat érdekel nemcsak a megjelenése egy ilyen biciklinek, hanem a felépítése, a „pimp-elés/ custom-olás” módja is. Jó lenne közelebbről is megismerkedni a debreceni cruiser-ekkel. Ezt az űrt szeretnénk betölteni jelen cikksorozat elindításával. Reméljük szeretni fogjátok Smile.

Következzen az ötödik egyedileg épített cruiser: 

A bicikli jellemzői:

  • Ez az egy éves „kerólyány” úgy indult, hogy azt mondta a párom: Rajzold meg milyen bicajt szeretnél! Hát én megtettem… Aztán, amikor meglátta, eldobta az agyát…J Már gyerekkorom óta tetszenek azok a formák, amelyek egy szemhez hasonlítanak. Nem tudom igazán megmagyarázni, de amikor Zoli azt mondta, hogy tervezzem meg, rögtön ez ugrott be. Egy szem alakú bicó! Mekkora király lenne!
  • A pár napig tartó első sokk után meghajtogatta a csöveket. Váz lett belőle, mégpedig pont olyan amilyet elképzeltem. Három hétig melózott rajta, de elkészült.
  • Az egyedi váz már megvolt, de milyen színű legyen? Mondtam neki, hogy legyen bézs egy kevés barnával vagy fordítva. Na de hogyan? És hol? És egyébként is… Szóval lila lett. Így csajosabb is.
  • Ez a történet kezdete, és jöjjenek a részletek:
  • Mindkét kerék 144 küllős (a hátsó kontrafékkel, az első egyedi kialakítású Promax tárcsafékkel és lángnyelves gumikkal van ellátva)
  • A váz – mint említettem – egyedi elképzelés alapján húzott acélcsőből készült. Fáraó szemének neveztem el.
  • Kormánya rozsdamentes acélcső, a váz geometriáját követi.
  • Az első villaszár fordított felfogatást kapott a könnyebb kanyarodásért. (Ez az én szervóm! A villa hátsó részére hegesztettem fel a kerék tartó konzolját, így közelebb került a villa forgás pontjához, és a kormányzás is könnyebb lett.
  • A hátsó két lámpa szintén szemekre hasonlít.
  • A közlekedési szabályoknak teljesen megfelel, csak sokkal különlegesebb, mint az átlag kerók.

A biciklit Gorgyán Zoltán építette. Elérhetősége: 30/423-4870

A fotókat Kovács Tibor készítette: LINK.

 

Add a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.