Cruiserológia IV.

NIK_0054

Cikksorozatunkat az a gondolat indította el, hogy egész Magyarországon, így Debrecenben is nagyütemben terjednek a Cruiser biciklik, amik így (valószínűleg még csak most kezdődő) reneszánszukat élik. Vannak közöttük egyszerűbbek, amik viszonylag elnagyoltan viselik magukon a stílusjegyeket, kommerszebbnek tekinthetőek, de széles körben használtak – és vannak igazi ritkaságnak számító, egyedi, „kézműves” darabok. Néha látunk egy-egy ritka példányt elsuhanni, de csak ritkán van alkalmunk közelebbről is szemügyre venni őket – pedig sokakat érdekel nemcsak a megjelenése egy ilyen biciklinek, hanem a felépítése, a „pimp-elés/ custom-olás” módja is. Jó lenne közelebbről is megismerkedni a debreceni cruiser-ekkel. Ezt az űrt szeretnénk betölteni jelen cikksorozat elindításával. Reméljük szeretni fogjátok Smile.

Következzen a negyedik egyedileg épített cruiser:

A bicikli jellemzői:

  • Az egészet úgy kezdtem, hogy megterveztem és szépen megcsináltam azokat a gépeket, amikkel megépítettem a biciklit…Ez bizony 2 hétig ideig tartott – de a profi kinézet és működés kárpótol! Egy kis képzavarral élve: sorozatban nyomhatom az egyedi Zotterbike-okat 🙂
  • Amikor megterveztem ezt a vázat még nem tudtam, hogy egy olyan formát sikerül kitalálnom, ami álló helyzetben is olyan mintha „suhanna”. Mindenképpen olyat akartam, ami tükrözi az egyéniségemet. A cruiser-ek tervezésénél fő szempont volt, hogy ne csak kiállítási darabok, hanem mindennapi használatra alkalmas kerékpárok készüljenek.
  • A váz húzott acélcsőből lett hajlítva (merev is, vékony is, könnyű is, nincs rajta hegesztési varrat – WTF! mi lehet jobb ennél??) amit megküldtem metál kék színnel az ütős hatás érdekében.
  • Az első villán kapott helyet a dupla króm fényszóró (ha már hátul dupla lámpa van, akkor előre is az dukál…) és az első prizma, aminek az elhelyezése nem okozott túl nagy gondot.
  • A kormány ½” rozsdamentes acélcsőből készült szintén egyedi gyártás eredményeként.
  • A bowden rejtett elvezetésű a design kedvéért – a kormányon belül fut. Mégiscsak adjunk már a design-ra…
  • A kerekek 3”-os (!) Kenda gombagumit kaptak. A széles kerekek gondolata azért fészkelte be magát az agyamba, mert teleszkóp hiányában szükségesnek éreztem némi komfort fokozat emelést. Na meg persze tagadhatatlanul jól néz ki…
  • Az első kerék 144 küllős, Promax tárcsafékkel szerelve, aminek a felfogatását már nekem kellett megoldani. Sikerült :). Amikor megépítettem a cruisert, akkor Debrecenben egyáltalán nem lehetett még ilyen kerekeket kapni – Sopronból rendelte a haverom. Nagyon odavoltunk érte…hol van ehhez képest egy 36 küllős kerék??
  • A hátsó szintén 144 küllős, kontrafékes.
  • A hátsó világítást az alsó villaszárba szereltem be, ami eredetileg egy világító szelepsapka volt. Az akksikat a vázba helyeztem el és az ülés alól lehet kapcsolni a lámpákat. Kicsit jobban néz ki így szerintem…
  • A hajtásrendszerről egy Z-hajtómű gondoskodik. ( Na meg én!:D)

A biciklit Gorgyán Zoltán építette. Elérhetősége: 30/423-4870

A fotókat Kovács Tibor készítette: LINK

 

Add a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.