Cruiserológia II.

NIK_0272

Cikksorozatunkat az a gondolat indította el, hogy egész Magyarországon, így Debrecenben is nagyütemben terjednek a Cruiser biciklik, amik így (valószínűleg még csak most kezdődő) reneszánszukat élik. Vannak közöttük egyszerűbbek, amik viszonylag elnagyoltan viselik magukon a stílusjegyeket, kommerszebbnek tekinthetőek, de széles körben használtak – és vannak igazi ritkaságnak számító, egyedi, „kézműves” darabok. Néha látunk egy-egy ritka példányt elsuhanni, de csak ritkán van alkalmunk közelebbről is szemügyre venni őket – pedig sokakat érdekel nemcsak a megjelenése egy ilyen biciklinek, hanem a felépítése, a „pimp-elés/ custom-olás” módja is. Jó lenne közelebbről is megismerkedni a debreceni cruiser-ekkel. Ezt az űrt szeretnénk betölteni jelen cikksorozat elindításával. Reméljük szeretni fogjátok :).

 

 

 

 

 

Következzen a második egyedileg átépített cruiser, vagy inkább chopper: 

A bicikli jellemzői – készítője tolmácsolásában:

  • Az első kerék egy eleget szolgált 2000 évjáratú cruiser bringámból való, EREDETI gumival (12 éves)!
  • Az első villa egy ugyancsak jó szolgálatot tevő hintaágyból lett hajtogatva.
  • A villa csapágyazásról egy montain bike hátsó agy gondoskodik…a rugózásról pedig egy galád módon kettéfűrészelt riga hátsó teleszkóp!
  • A villanyak egy Babetta motorkerékpárról való.
  • A váz alapanyaga egy kollégiumi emeletes vaságy, pontosabban 3*3-as zárt szelvény, saját kezűleg hajtogatva (csak reménykedni tudok, hogy jó bulik lehettek rajta). Érdekessége, hogy hátul egyedül állóan fél villás megoldású a váz középagy, ami egy jobb napokat is látott camping kerékpáré volt.
  • Az első lánckerék már nem tudom miről való, de CUSTOM márkájú, az biztos.
  • Az ülés ugyancsak egy régi cruiser-emről való, csak a bicikli szakadt külseje miatt kicsit meg lett nyúzva (így csótányabb benyomást kelt).
  • Az ülés alatt egy három sebességes német agyváltó kapott helyet, melyet a felső vázcsőről lehet kezelni, egy amerikai autó kézi váltójára emlékeztető szerkezettel. Az agyváltó mindkét oldalára lánckerék van szerelve, illetve hegesztve.
  • A hátsó kerék tűnik fel legjobban a gyanútlan szemlélődőknek: a 205/60*R15-ös Good Year autógumi egy BMW felnin kapott szerepet. A hátsó agy egy méretes vascsőből lett kialakítva és Pannonia főtengely csapággyal van megspékelve.
  • Végül a hátsó lánckerék egy montain bike első lánckereke volt – ez is csúnya csonkításokon ment át.
  • Az első lámpa iszonyat régi, még üvegburás lámpa – nem tudom, miről eshetett le…A hátsó lámpám egy púpos Wartburg első indexlámpa, burával megbolondítva. Az energiáról dinamó gondoskodik.

További kérdésekkel a cruiser megálmodójához és megalkotójához fordulhattok: Tar István (+36 30/ 457-8710)

A fotókat Kovács Tibor készítette: LINK.

 

Add a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.