Cruiserológia I.

308814_296180977149035_1175782261_n

Cikksorozatunkat az a gondolat indította el, hogy egész Magyarországon, így Debrecenben is nagyütemben terjednek a Cruiser biciklik, amik (valószínűleg még csak most kezdődő) reneszánszukat élik. Vannak közöttük egyszerűbbek, amik viszonylag elnagyoltan viselik magukon a stílusjegyeket, kommerszebbnek tekinthetőek, de széles körben használtak – és vannak igazi ritkaságnak számító, egyedi, „kézműves” darabok. Néha látunk egy-egy ritka példányt elsuhanni, de csak ritkán van alkalmunk közelebbről is szemügyre venni őket – pedig sokakat érdekel nemcsak a megjelenése egy ilyen biciklinek, hanem a felépítése, a „pimp-elés/ custom-olás” módja is. Jó lenne közelebbről is megismerkedni a debreceni cruiser-ekkel. Ezt az űrt szeretnénk betölteni jelen cikksorozat elindításával. Reméljük szeretni fogjátok :).

A Cruiser kerékpár – magyarul Cirkáló – története az 1930-as évekre, az első nagy gazdasági világválság idejére nyúlik vissza. Akkoriban luxuscikknek számított egy kerékpár – és az amerikai illetőségű fejlesztő, a Schwinn cég pont erre építette a bicikli stílusát és felépítését. A Cruiserek védjegye akkoriban az acél váz; az erős, sokat bíró, ballonos gumi és az egyszerű hajtásrendszer (egy sebesség, kontrafék) volt. A korábbi kerékpárokhoz képest ezek a biciklik jobban terhelhetőek, tartósabbak voltak és mivel még hasonlítottak is az akkoriban sokak számára elérhetetlen motorbiciklihez, nagyon hamar elterjedtek és közkedveltté váltak. Az újságkihordóknak és a futároknak is nagyban köszönhető a Cruiserek elterjedése, akik szintén a strapabírósága és a stílusa miatt szerették meg ezt a típust.

A Cruiser történelem bemutatását a további cikkekben folytatjuk.   És akkor következzen az első egyedileg átépített cruiser…:

A bicikli jellemzői:

  • A gyári Capriolo váz kapott egy matt fekete festést, amit természetesen a tulajdonos festett le
  • Két darab 3” colos külső gomba gumi, lángnyelv mintával (a jobb tapadásért)
  • Full gél-es nyereg (a teljes kényelem kedvéért)
  • Bőr fogók a kormányon (a puha fogásért)
  • Springer villa (csak hogy retro külsőt kölcsönözzön a bringának:)
  • Stolen Shackie BMX lánc (a nagyobb biztonságért)
  • 3 sebességes kontrás agyváltó (Sram T3 márka – hogy minden helyzetben tökéletesen haladhass)
  • Elől két spot lámpa, hátul egy villogó (hogy a rend őrei is meg legyenek elégedve:)

Cruiserekkel kapcsolatos infók forrása:ITT

Add a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.