Silent Hill : Downpour

Silent_Hill_Downpour

A Silent Hill rajongók közül sokan aggódni kezdtek, amikor kiderült, hogy az új rész a cseh Vatra csapat kése alá kerül, és Akira Yamaokának is búcsút inthetünk, pedig az ő zenéje már- már kulcsfontosságú eleme a jellegzetes SH hangulatnak. Szerencsére ennek ellenére nem került rossz kezekbe sem a játék, sem a zenéje, utóbbit ugyanis Daniel Licht “követte el”, akinek a neve elsősorban a Dexter című sorozat kedvelőinek lesz ismerős. Nem a zene az egyetlen párhuzam, hősünk ugyanis ezúttal egy gyilkos, aki szeret önbíráskodoni. Hasonlóan a korábbi részek főszereplőihez, az ő múltja sem feddhetetlen. Ezért is vonzza őt magához a város, hogy aztán szembesítse belső démonaival. Igyekszem minél kevesebbet elárulni a történetről, egyetlen csavart sem akarok lelőni. Hősünk Murphy Pendelton, egy fegyenc, akit át akarnak szállítani egy jóval keményebb börtönbe, ám út közben a busz váratlanul lesodoródik az útról, és a mélybe zuhan…  

silent-hill-downpour-xbox-360-x360-12797

 

Murphy túléli a balesetet, és az erdőn keresztül menekülni kezd. Útja a közeli kísértetvároson, Silent Hillen át vezetne, ott azonban csapdába esik, és kezdetét veszi a rémálom! Az 1990- es Jákob Lajtorjája című film nagy hatással volt a Silent Hill játékok hangulatára, és felépítésükre. Olyannyira, hogy az alap ötleten kívül szinte mindegyik rész utalgat valamilyen formában a filmre. A harmadik részben például egy az egyben átemelték a Bergen Street-i metró helyszínét. A homecoming elején látható jelenet a hordággyal szintén a Jacob’s Ladder egyik jelenetének mása. A korábban emlegetett alapötlet alatt azt a koncepciót értem, hogy a hőst egyre több szürreális vízió kísérti, amivel egyre inkább összezavarják a nézőt is. Nem egyszerűen a víziók értelmezése okoz fejtőrést, többről van szó. Gyakran egy véresebb jelenet után gyors helyszínváltás következik, vagy nemes egyszerűséggel a főszereplő felébred az ágyában, netán egy idegen helyen. A végén már képtelenek vagyunk megítélni, mi a valóság, és mi nem. Ez adja a film, és a Silent Hill széria igazi ízét. És persze az, hogy- talán pont a szürreális látványvilág miatt- művészien beteges. Azon horror kedvelők számára csemege, akik nem érik be a több liter vérrel, és belezős jelenetekkel, hanem inkább nyomasztó atmoszférára, állandó feszültségre, és misztikumra vágynak.

silent-hill-downpour-xbox-360-1307475020-045

 

A Vatra Games csapata odafigyelt arra, hogy ezt megkapjuk a játéktól. Emellett számos korábbi elem is visszatér, mint például a szürke köd, a kihalt utcák, és természetesen a “másik világ”, az alternatív valóság. A helyszínek a legváratlanabb pillanatokban változnak át ugyanannak a helynek egy nyomasztóbb, vérfoltos falakkal, és rozsdás csövekkel dekorált változatává, ahol szó szerint bármi megtörténhet. Megfordul a gravitáció, a lépcsősorok végtelenné válnak, minden folyosó ugyanoda vezet, stb. Nekem úgy tűnik, ebben a részben használták ki a legjobban az alternatív valóság adta lehetőségeket. A második rész óta ez volt az első Silent Hill epizód, ahol igazán átjött a “rossz álom” érzés. Szörnyek, csapdák, és rejtvények nehezítik a továbbjutást, ahogy azt kell. Az utóbbi időben több olyan horrorjátékot is létrehoztak, ahol nem a harcon van a hangsúly, hanem a félelmen. Ezt leginkább a szörnyek túlerejével igyekeznek elérni, illetve azzal, hogy nem halmoznak el erős fegyverekkel. Helyettük a kezünkbe eső tárgyakkal, székekkel, csövekkel, fogókkal, konyhai eszközökkel, és ehhez hasonlókkal fogunk a leggyakrabban szörnyeket bántalmazni. Pisztolyt, és puskát csak ritkán találhatunk, azonban olyankor annál jobban örülünk neki.

0120sh1

 Ami a szörnyeket illeti, nem lesznek zombi nővérkék, őket az életre kelt próbababákkal igyekeztek pótolni, piramisfej helyett pedig egy gázálarcos mumus fog Darth Vadert idéző nehézlégzéssel rémisztgetni minket. Új szörnyek is megjelennek, mint például a sikoltók, vagy a fejjel lefelé lógó hullafehér, denevérszerű…izék. A helyszínekkel kapcsolatban is van némi újítás, ugyanis ez a történet Silent Hill olyan területein játszódik, amiket az eddigi részek során nem volt alkalmunk felfedezni. A sok sok újítás ellenére a készítők jól ismerik a korábbi részeket, és számos átemelt elemmel igyekeztek megfelelni a rajongók legfontosabb elvárásainak, többek között annak, hogy Silent Hill utcáin érezzük magunkat. Néhol picit érződik ugyan rajta, hogy nem a japán alkotók csinálták, de többnyire azért sikerült elérniük, hogy úgy érezzük, akár ők is csinálhatták volna. A történet, és a játékmenet nekem nagyon tetszett. A befejezések sajnos már kevésbé hatásosak, de nem annyira rosszak, hogy elrontsák az összképet. Összességében egy látványos, érdekes, izgalmas játékot kapunk jó történettel, szürreális rémségekkel, és nyomasztó légkörrel. Kell ennél több? képek forrása: http://rendszerigeny.hu/wp-content/uploads/2012/01/Silent_Hill_Downpour.jpghttp://konzolokszervize.hu/data/picture_product/16/3916/silent-hill-downpour-xbox-360-x360-12797.jpghttp://www.sg.hu/kep/2011_01/0120sh1.jpghttp://image.jeuxvideo.com/images/x3/s/i/silent-hill-downpour-xbox-360-1307475020-045.jpg

Add a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.